Mixed Feelings. - Reisverslag uit Cork, Ierland van Franca - WaarBenJij.nu Mixed Feelings. - Reisverslag uit Cork, Ierland van Franca - WaarBenJij.nu

Mixed Feelings.

Door: francaduym

Blijf op de hoogte en volg Franca

27 Oktober 2011 | Ierland, Cork

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. De reden daarvan is dat ik niet wist wat ik moest schrijven. Er ging namelijk maar één ding door mijn hoofd heen; hetgeen wat waarschijnlijk al door de cirkel van alle lezers van mijn blog is gegaan: de vader van mijn gastgezin heeft prostaatkanker. Dat was wel een hele schok. Vorige week maandag werd hij geopereerd en afgelopen zaterdag is hij weer thuisgekomen. Verder loopt alles goed. Hij moet nu aansterken, kan moeilijk lopen, heeft pijn en is snel moe. Dat heeft niet alleen effect op het gezin, maar ook op mij. Want er rust nu ook een hele last op mijn schouders. Ik laat elke keer dat ze naar me uitvallen langs me heengaan, omdat ik weet dat ze het moeilijk hebben, weet dat ze gestrest zijn. Maar leuk is het niet.

Wel helemaal leuk was het afgelopen weekend, toen mijn ouders, broertje en zusje hier waren. Stond ik wel mooi met m'n mond vol tanden toen Ruben binnen kwam wandelen.. 10 cm erbij! En opeens spieren. Wacht, ik was toch nog maar twee maanden weg? Een boom van een vent stond op eens naast me. Een beetje mijn 'kleine broertje' te wezen. Myrthe begroette me natuurlijk met de gebruikelijke hysterie, gelukkig was het gastgezin net even Ailbhe ophalen, dat bespaarde ze doofheid. Want we vlogen elkaar gillend en huilend om de hals. Het hele weekend hebben we lekker de tourist uitgehangen en heb ik meer van mijn omgeving gezien in die vier dagen dan in mijn twee maanden hier.. Erg eigenlijk. Musea en kastelen bezocht en in restaurants gegeten waar ik normaal never nooit niet zou eten, want het geld van een au pair groeit haar (of hem) niet op de rug! Leuk dat ze nu ook weten waar ik het over heb als ik vertel over waar ik loop en uitga.

Qua sociaal leven gaat het allemaal lekker. Gisteren met een paar meiden naar UCC, de universiteit, geweest, om een college over de Islam van hun te volgen. Was hartstikke gezellig en daarna hebben we mijn Halloween kostuum bepaald: ik word Sandy van Grease. Nu alleen nog een Danny vinden...
Ze zijn hier trouwens wel echt helemaal maf met Halloween. Want mensen van mijn leeftijd gaan dus doodleuk verkleed op Halloween. Allemaal. Volgens horen zeggen grijpt half vrouwelijk Ierland het alleen als een excuus aan om nog minder kleren (nóg minder??!) aan te doen en nog meer make-up op te doen, dus dat is dan weer een beetje minder. Ach, val ik in elk geval op met mijn degelijke fifties-jurk, hoge paardenstaart met strik en naturel make-up (foto's volgen...)

Dit weekend is het Jazz-weekend in Cork! Helaas moet ik zaterdag werken, maar zaterdagavond en zondag ga ik zeker volop genieten van alle muziek! Vandaag was ik met de kids in de stad en Ailbhe was niet weg te slaan van de straatmuzikanten: geweldig. Het was dan ook geweldig. Als het weer zoals de rest van de week lekker droog met af en toe een mooi herfst zonnetje blijft, wordt het een topweekend!!

Ik mis jullie allemaal, ik houd jullie op de hoogte!

  • 28 Oktober 2011 - 08:17

    Gieljan:

    Hoi Franca! Goed om weer eens wat van je te horen! Ik hoorde al van de familie wat er speelde daar in Ierland en dat is echt heel vervelend. Ik hoop dat alles nu verder beter gaat in de toekomst, zodat jij ook vooral plezier kan gaan maken.

    Leuk dat je ouders zijn geweest! Heb je nog meer foto's van hun bezoek? Volgende week is er een 'familiebijeenkomst', dus dan hoor ik vast nog wel wat details.

    Groeten uit Groningen van Gieljan en Yamie!

  • 08 November 2011 - 08:19

    Opa:

    Ik was je kwijt, want Bas is met mijn computer aan de slag geweest. Gelukkig heb ik ju nu weer gevonden. Afgelopen zondag hebben we je alle maal kunnen bewonderen. Dat was heel leuk. Het was een gezellige dag. Jammer dat je er niet bij kon zijn, maar via de computer was je er gelukkig toch nog eventjes
    ons midden.
    Groetjes,
    Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

Au pair in Cork!

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

It's beginning to look a lot like christmas...

07 December 2011

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

29 November 2011

Er was eens...

15 November 2011

Met een vleugje chocolade-wodka.

27 Oktober 2011

Mixed Feelings.
Franca

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 11695

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 11 Juni 2016

Master in Londen!

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Au pair in Cork!

Landen bezocht: