Met een vleugje chocolade-wodka. - Reisverslag uit Cork, Ierland van Franca - WaarBenJij.nu Met een vleugje chocolade-wodka. - Reisverslag uit Cork, Ierland van Franca - WaarBenJij.nu

Met een vleugje chocolade-wodka.

Door: francaduym

Blijf op de hoogte en volg Franca

15 November 2011 | Ierland, Cork

Dingdong! Kids vliegen gillend naar de deur. 'Franca, het is voor jou!' Ik loop de hal binnen, opgetogen omdat mijn verrassingspakket, zoals oma me verteld had, eindelijk binnen is gekomen. Om vervolgens ietwat puzzelend naar de gigantische plastic zak met een zielig hoopje doos erin te kijken. Ik open de zak. En kan niet aan een immense alcoholgeur ontsnappen. Na drabbige cadeautjes uit de drabbige doos gehaald te hebben, nog steeds héééél blij met het hele pakket, vooral door al het sinterklaas inpakpapier, kwam ik erachter dat de oorzaak van dit alles chocoladewodka was. Lieverds, bedankt, maar glas met de post is niet zo verstandig. Heb helaas de helft van papa's kaartje niet kunnen ontcijferen, de rest van de briefjes is wel allemaal goed binnengekomen en ik kan alleen maar zeggen: lieve papa en mama, Ruben en Myrthe, Debbie en Nanne, opa en oma, Giel-jan en Yamie en Bas: dank jullie wel! Ik was even bang dat ik de chocoladewodka niet meer kon proeven, maar na een klein stukje van Nanne's chocolademake-up set... WOW! Was wel een hoog genoeg alcoholpercentage, zuwemazegge. Inmiddels zit ik heerlijk in deze geur te schrijven, iets licht in m'n hoofd, maar goed, nou kan ik in ieder geval lekker slapen. En beppe Debbie... die sjaal! Ik ben heeeel erg onder de indruk. En blij dat mijn familie zo creatief is, Yamie ook bedankt voor je mooie armbandje, ik vind hem prachtig!
Jullie hadden wel even een publiek bedankje verdiend dacht ik zo, familie van mij!

De dagen worden korter en kouder, maar gelukkig nog niet zo koud als in Nederland, hier houd de 12, 13 graden standvastig aan. Wel koud, maar niet heel koud, wel grijs, maar best te doen. Ik heb nog geen handschoenen gekocht. Ben er wel heel enthousiast over, want ze hebben hier hele handige vingerhandschoenen met daaraan een zakje die je eroverheen kunt gooien zodat je wanten hebt. Snappen we dat? Zo niet, dan gooi ik er een foto op als ik ze gekocht heb. Helemaal anno 2011, want: we kunnen warme vingers hebben en dan sms'en zonder onze handschoenen uit te doen! Briljant.

Bij deze ook een paar foto's van mijn Halloween, een fantastische avond! Eerst trick or treaten met de kids, daarna heel braaf als Sandy naar een Halloweenparty, waar halverwege de avond mijn Danny op kwam dagen, compleet met T-birds leren jack! Was helemaal leuk :) Op de foto's zien jullie ook de mensen waar ik nu meestal mee optrek, heb al een aantal filmavondjes met dames Cora en Katie gehad, en de jongens zijn hun vrienden die, op Eoin (Owen) na, helaas helaas allemaal homo zijn. En Paudy is Katie's vriendje, even voor de info. Dat zijn ook de meiden naar wiens islam college ik ben geweest.

Ik tel de dagen af naar kerst, kan niet wachten weer lekker te fietsen, kaas en hagelslag te eten en het merendeel van mijn familie en vrienden weer te zien.

Ik zal proberen mijn volgende blog met een wat minder lange tussenpoos te plaatsen!

  • 16 November 2011 - 09:24

    Opa:

    Hoi Franca,
    Wat enorm sneu, dat het pakket zo'n sof is geworden. Niet alleen voor jou, maar voor iedereen die er zijn best voor heeft gedaan. Gelukkig lees ik uit jouw bericht, dat je het zelf wel naar je zin lijkt te heebn en dat is het aller belangrijkste. Natuurlijk verlang je ook naar je familie in Oosterwolde:Het aftellen is begonnen.\
    Elke dag een streepje dichter bij huis en dan miksschien een witte kerst. Dat zou super zijn.
    Groetjes,
    Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

Au pair in Cork!

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

It's beginning to look a lot like christmas...

07 December 2011

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

29 November 2011

Er was eens...

15 November 2011

Met een vleugje chocolade-wodka.

27 Oktober 2011

Mixed Feelings.
Franca

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 11695

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 11 Juni 2016

Master in Londen!

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Au pair in Cork!

Landen bezocht: