It's beginning to look a lot like christmas... - Reisverslag uit Cork, Ierland van Franca - WaarBenJij.nu It's beginning to look a lot like christmas... - Reisverslag uit Cork, Ierland van Franca - WaarBenJij.nu

It's beginning to look a lot like christmas...

Door: francaduym

Blijf op de hoogte en volg Franca

15 December 2011 | Ierland, Cork

Daar was ik dan, ronddartelend op een schaatsbaan, verreweg de meest gracieuze schaatsster op de hele ijsbaan. Ik maakte bochtjes op 1 voet, danste zelfs eventjes een swing-achtig dansje waarbij ik mijn schaatsen één voor één naar voren schopte. Ik raasde langs tientallen mensen die voor me stuntelden, ontweek de vallende mensen en greep hier en daar een arm om een val te voorkomen. Ik keek meelevend naar de mensen die zich aan de rand vast hielden alsof hun leven ervanaf hing en keek verbaasd naar de volwassenen op de kinderbaan. Dit was geen droom, maar de realiteit van mijn schaatservaring gisteren. Misschien hebben de schaatslessen van paps en mams dan toch hun vruchten afgeworpen! Het was best prettig om eens gracieus in plaats van klunzig te worden gevonden, voor de verandering. En na 50 minuten schaatsen voor 14 euro in een winterwonderland vol kerstlichtjes, kerstmuziek en kerstballen trokken ik en mijn vrienden voldaan onze schaatsen uit. Het was geweldig.

Vorig weekend heb ik heel toeristisch west-Ierland verkend. Met 3 Franse meisjes zat ik in een hostel in Galway, waar we eerst 'uitgingen', wat inhield dat we bij de lokale snackbar een patatje hebben gehaald. In ons kamertje, in de te kleine bedden, had ik een extra kussen zodat ik fatsoenlijk lag, en een extra deken omdat ik het koud had, een sterke kaneelgeur inademend gingen we voor middernacht al slapen. Niet zo erg, want de volgende ochtend moesten we er vroeg uit om op een 'Connemara' tour te gaan. Om 3 uur 's nachts kwam er nog een meisje onze kamer binnengestommeld. Ze klom haar bed op en keek verdwaasd om zich heen. Ik was natuurlijk de enige die daar wakker van was geworden, het franse meisje met het andere kussen sliep als een roos. Ik zuchtte even diep, en trok toen mijn extra dekbed en extra kussen van mijn bed. Wat was ik toch goed voor de wereld.

Na een niet al te geweldige nacht gingen we, na eten ingeslagen hebben bij de lidl (oma Duym; die croissants en chocoladebroodjes zijn inderdaad geweldig!), een bus in om rondgetourd te worden door Connemara. We reden door prachtige landschappen terwijl onze chauffeur ons alles vertelde over de geschiedenis van Ierland, het was interessant, prachtig en heel bijzonder. Bijgesloten zijn foto's van het hele gebeuren, ik kan niet beschrijven hoe mooi alles was! Er hing een magische sfeer om alles heen, in het Keltische land vol met mythes over 'fairyforts', mystieke rondes van steen en dwergen en kabouters. Halverwege hield mijn fotocamera er helaas mee op, dat was dan wel weer een beetje jammer.

Ondertussen komt kerst razendsnel dichterbij, luisterend naar 'I'll be home for christmas' voelt het allemaal nog beter. Alles en iedereen is in kerstsfeer, de versieringen zijn uitbundig en belachelijk (ik zal er aan denken foto's te maken) en mij rest nog een vraag: krijgen we een witte kerst in Nederland?

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

Au pair in Cork!

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

It's beginning to look a lot like christmas...

07 December 2011

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

29 November 2011

Er was eens...

15 November 2011

Met een vleugje chocolade-wodka.

27 Oktober 2011

Mixed Feelings.
Franca

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 11695

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 11 Juni 2016

Master in Londen!

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Au pair in Cork!

Landen bezocht: