Welcome to Ireland. - Reisverslag uit Cork, Ierland van Franca - WaarBenJij.nu Welcome to Ireland. - Reisverslag uit Cork, Ierland van Franca - WaarBenJij.nu

Welcome to Ireland.

Door: francaduym

Blijf op de hoogte en volg Franca

25 Augustus 2011 | Ierland, Cork

Mijn eerste dagen in Ierland! Gisterochtend aangekomen na een uiteindelijk best voorspoedige reis (zogenaamde 'verbeteringen' op Schiphol.. ik ga er niet eens over beginnen) in de regen. De jongens waar ik de eerste paar dagen verblijf; Eoghan (zeg: Owen) en Lorcan haalden me op samen met Peter. Over hobbelige, kronkelige landweggetjes reden we naar hun huis om mijn gigantische spullenboel te dumpen en even te lunchen: scones! Nou, scones met jam (en zonder boter; ik ben een schande) zijn echt overheerlijk, daar kan ik wel aan wennen!

Daarna was het tijd voor een grand tour van Cork. Het werd zowaar zonnig en daar reden we, in een fiat punto, raampjes open, wind in de haren, langs een rivier die ons naar de zee zou leiden. Uiteindelijk kwamen we aan in een haventje, maar desalniettemin rook ik de zee en keek ik uit over de prachtige gekleurde huisjes (paars, roze, geel, smurfenblauw - je kunt het zo gek niet bedenken!), de heuvels en de prachtige bebossing. Na het avondeten werd ik getrakteerd op echte Ierse appeltaart: heerlijk! Ja, de moeder van de jongens kan goed koken! Ze vertelden me een klein beetje over het uitgavenpatroon hier in Ierland, op dat moment kwam ik erachter dat je als je uitgaat rustig 6 euro betaald voor een wijntje of een pint bier! Ja, het was wel duur inderdaad, leven in Ierland. Misschien is er toch minder kans om te sparen dan ik hoopte..

's Avonds was het tijd om een paar vrienden die ik in Biarritz had leren kennen weer te zien, dus gingen we gezellig naar Peter's huis om bij te kletsen om vervolgens naar mijn eerste Ierse 'houseparty' te gaan.
De meisjes waren zonder uitzondering gekleed in korte broekjes of rokjes, ik keek m'n ogen uit. Het was 15 graden en het regende! Alle jongens waren klein en alle meisjes ook, en, ijdeltuit die ik ben, ik had hakken aan en daardoor leek ik nog groter. Vanavond blijf ik trouw aan mijn AllStars!

Vanmorgen werd ik 'getrakteerd' op mijn eerste Ierse ontbijt. Worst, gebakken ham en 'pudding', wat eigenlijk gewoon afval van beesten in worstvorm gedrukt is. Viel vanmorgen nog wel mee, maar ik heb de hele dag verder niks gegeten.
Vandaag zijn we Cork City ingeweest, ik heb de campus van de universiteit gezien en daar als een Japanner foto's staan maken; zo mooi! Het is heel grappig om in Ierland rond te lopen, omdat de aandacht van de architectuur en de aankleding is uitgegaan naar de eigenlijke winkel, wat erboven is maakt niet uit. Ook zijn de straten volstrekt onlogisch en de huizen hebben helemaal geen huisnummers, gewoon namen! Als je geluk hebt. Heel bizar. Na een prachtig dagje als een professionele snelwandelaar door de stad gelopen te hebben (wie zei ook alweer dat au pairs 8 kilo aankomen? Deze mensen lopen overal heen, geen fietsen, geen fietspaden, gewoon uren lopen!) zijn we nu thuis en zijn de jongens aan het koken. Ik hoop maar dat het een beetje een lichte maaltijd is, ik zit nog steeds met dat ontbijt in m'n maag..

Zondag ontmoet ik m'n gastgezin, spannend! Ik kan me er nog steeds niks bij voorstellen, maar ik vind het wel steeds enger worden. Zal het goed gaan? Zullen ze me leuk vinden? Kan ik uberhaupt wel voor drie kinderen zorgen zonder dat ik een nervous-breakdown krijg?
Vanavond ontdek ik het uitgaansleven van Cork, ben benieuwd wat de komende dagen me zullen brengen!

Foto's volgen zodra ik tijd heb om die erop te zetten! :)

  • 25 Augustus 2011 - 19:53

    Emmely:

    Hee, wat leuk Franca! Ondanks dat ik niks van je plannen kende, maar ik wens je echt heel veel plezier en geluk daar in Ierland! :) Geniet van alle nieuwe indrukken die je daar op gaat doen en blijf nieuwe mensen ontmoeten! Dat is echt het allerbeste van een andere cultuur, als je het mij vraagt. Hou ons allemaal op de hoogte! Liefs, Ems uut Deventer (of eh, tegenwoordig Grunn)

  • 26 Augustus 2011 - 06:59

    Mam Ivonne:

    Ha Dochterlief, Ben ik niet eens de eerste die reageert...;) Al heel veel reisverslagen van studenten op deze manier gevolgd maar van mijn eigen dochter is dat toch heel anders. Ik verheug me op de foto's! Dag lieverd, vertrouw op jezelf! Mam

  • 26 Augustus 2011 - 09:16

    Tom:

    He nichtje,

    klinkt cool! ;)

    Houd ons op de hoogte.

    Veel plezier!

    Tom

  • 26 Augustus 2011 - 09:44

    Gerda:

    Hej Franca!
    Leuk om op de hoogte te blijven van (al) jouw belevenissen...
    We wensen je heel veel succes, maar vooral ook plezier zondag met je gastgezin!! enne....natuuuurlijk vinden ze je leuk!! (dat vinden wij toch allemaal ook :)
    Ik denk eerder dat zíj een nervous-breakdown gaan krijgen....wanneer jij daar na 'n jaartje weer vertrekt!!.... :)
    dikke kus,
    Wytse & Gerda
    (en Rys vanuit Italië)

  • 26 Augustus 2011 - 09:54

    Heitie:

    He lief, leuk je verslag te lezen, lekker uitgebreid zodat we goed kunnen ervaren wat ook jij ervaart.
    Tjonge wat een reacties al om verder te lezen, ik als digibeet ben weer eens laat met reageren. Geniet lekker van dit "vreemde" land en zondag komt alles wel goed. Bellen vanmiddag/avond wel op je nieuwe Ierse nummer. K......

  • 26 Augustus 2011 - 11:45

    Dolf Duym:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. De kop is er nu af en ik heb de indruk dat je het heel goed naar je zin hebt.
    Heb genoten van je leuke verslag en kijk uit naar het vervolg

  • 28 Augustus 2011 - 11:07

    Sandra Scholing:

    Hé Franca, goed van je te horen,
    veel succes zondag.

  • 30 Augustus 2011 - 07:51

    Ilona Koning:

    Hé Franca, ik was erg verrast toen ik via mijn moeder hoorde van je reis. Au pair in Ierland? Wat ontzettend leuk! Veel plezier en ik blijf je volgen... Liefs Ilona (en de rest van de fam.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

Au pair in Cork!

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

It's beginning to look a lot like christmas...

07 December 2011

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

29 November 2011

Er was eens...

15 November 2011

Met een vleugje chocolade-wodka.

27 Oktober 2011

Mixed Feelings.
Franca

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 11695

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 11 Juni 2016

Master in Londen!

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Au pair in Cork!

Landen bezocht: